18.3.14

Gaut


Meh nak cita, smalam kan.. saya dapat message whatsapp tanya pasal OmegaGuard. Oh, rupanya nak beli Omega untuk rawat gout. Katanye, "gout datang balik lepas makan sotong". Nak tau tak kenapa gout terjadi? Macamana nak atasi. Jom kita korek sikit citer pasal gout ni.

Gout dan Punca
Gout adalah sejenis sakit sendi. Ia disebabkan asid urik terlalu tinggi di dalam badan. Asid urik akan berkumpul di bahagian sendi dan menyebabkan inflamasi dan bengkak pada sendi-sendi. Bahagian sendi yang sakit akan menjadi kemerah-merahan apabila bengkak berlaku. Ini membawa kesakitan kepada pesakit. Selalunya, gout terjadi di bahagian sendi lutut, bahu, kaki, tangan, jari dan sendi-sendi lain. Makanan yang berprotein tinggi adalah punca gout. Contohnya seperti makanan laut, kekacang, daging merah dan daging organik tinggi purine.

Ha.. dah tau apa itu gout? Ayah, mak, abang saya semua dah ada gout.  Diorang cite, sakit susah nak gambarkan. Memang takleh nak wat keje apa. Kalo dah datang denyut die tu, tuhan je tau. Apa yang diorang buat, ambil ubat tahan sakit je lah untuk redakan kesakitan. Sebenarnya, ubat tahan sakit ni tak elok untuk buah pinggang jika diambil terlalu kerap. Habis tu, macam mana nak elakkan gout ek?

Rawatan Dan Cara Mengatasi Gout

    Ubatan daripada preskripsi doktor. Selalunya, ubat tahan sakit.
    Elakkan makanan laut
    Elakkan makanan daripada sumber kekacang
    Mengamalkan diet yang rendah purine seperti organ dalaman, bilis, kekacang, bunga kubis, cendawan dan yis.
    Minum air yang cukup untuk membantu proses penyingkiran asid urik.
    Ceri dan strawberi boleh membantu mengurangkan asid urik di dalam badan
    Mengawal berat badan - Pengeluaran asid urik darpada badan akan terjejas akibat kegemukan
    Pengambilan supplement juga membantu mengawal dan mengelakan gout berlaku.

Set Sakit Sendi Shaklee

    OmegaGuard - Ia berfungsi untuk membantu mengurangkan radang sendi kerana mengandungi omega-3 dan omega-6 di dalam minyak ikan ini.

    AJHT - Ia merupakan anti radang semulajadi. Ia bertindak sebagai pelincir dan juga sebagai kusyen antara sendi-sendi.

    Ostemextrix - Magnesium di dalam ostematrix membantu mengurangkan tekana darah dan membolehkan darah mengalir dengan lancar. Kelancaran aliran darah dalam badan dapat mengelakkan asid urik menjadi kristal dan berkumpul di sendi.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment